MG CybersterGT

849 900 kr
Beräknat förmånsvärde vid 50% marginalskatt
4 005 kr/mån
Så har vi räknat
Förmånsvärdet är baserat på nybilspriset utan extrautrustning. Det är uträknat enligt Skatteverkets uträkning enligt nedan. Förmånsvärdet kan dock skilja sig från Skatteverkets listor eftersom de bara uppdaterar dessa någon gång per år.

Så har vi räknat:
Nybilspriset är 849 900 kr.
Efter schablonnedsättning är det förmånsgrundande priset 16 617 kr.

Utifrån det räknar vi ut...
Prisbasbeloppsdel: 16 617 kr
Räntedel: 14 167 kr
Prisdel: 64 987 kr
Skatten på elbilar är alltid 360 kr

Räknar vi ihop dessa får vi 96 131 kr, vilket blir förmånsvärdet per år. Detta delat på 12 månader blir 8 010 kr, vilket alltså är förmånsvärdet per månad.

Efter 50% marginalskatt blir detta 4 005 kr.

Funktioner
Spara & jämför
Betyg på modellen
Fakta
34
Vår unika kalkyl ger den här modellen 34 poäng.
Så räknar vi
Fyrhjulsdriven
2 säten
Apple CarPlay
Android Auto
?
Värmepump
Frunk
Fyra viktigaste
200 km800 km
13 sek2 sek
40 kW350 kW
200 liter800 liter
Batteri och laddning
20 kWh120 kWh
20 kWh120 kWh
200 km800 km
0 kW22 kW
40 kW350 kW
Prestanda
70 kW500 kW
100 hk800 hk
100 Nm800 Nm
100 km/h300 km/h
Utrymme och drag
3000 mm6000 mm
1200 mm2500 mm
1200 mm2200 mm
400 kg4500 kg
200 liter800 liter
650 liter3000 liter
Andra varianter av  Cyberster
  • Cyberster

    MG Cyberster

    Luxery
    799 900 kr
    3 676 kr/mån
     
    34
    0,0
    +
  • Läsvärt om MG Cyberster
    MG Cyberster är en sportbil med två sittplatser som tillverkas av MG i Kina.

    Batteri

    Elbilsbatterier mäts i kWh, som uttalas kilowattimmar. Batteriet i MG Cyberster är på 77 kWh, där 74.4 kWh är faktiskt användbart. Det betyder att MG Cyberster har ett batteri av normal storlek. Snittet för en elbil ligger runt 75 kWh.

    Det här är räckvidden

    Räckvidden är 443 km enligt WLTP. Det är en standard som mäter hur långt modellen kommer teoretiskt när det är lagom varmt. Teori är som bekant inte praktik och oftast kommer man inte riktigt så långt som WLTP säger att man ska komma.

    Kyla påverkar, så man kommer inte lika långt på vintern. Grovt förenklat kan man säga att räckvidden på vintern blir 20 procent kortare, alltså runt 350 km.

    När man åker långt så kör man oftast fort och då går mer energi åt. Man behöver också ladda innan batteriet är helt tomt, oftast runt 10%, och det är bara vettigt att ladda upp till 80 procent.
    Räckvidden mellan 10 och 80 procent är uppskattningsvis runt 290 km för den här modellen, så det är så långt du teoretiskt kan åka mellan laddstoppen. Om du kör lagligt.

    Ganska så snabb laddning

    Har du ingen laddare hemma eller ofta gör långresor så kommer du att behöva snabbladda. MG Cyberster laddar i maximalt 144 kW vid snabbladdare, det är relativt snabbt. Hemma laddar du med maximalt 11 kW.

    Drivning och prestanda

    MG Cyberster är en Fyrhjulsdriven bil. Den har 510 hästkrafter (375 kW) och vridet är 725Nm.

    0-100 km/h går på 3.2 sekunder och topphastigheten ligger på 200 km/h.

    Utrymmen

    Med alla säten uppfällda har du plats för 249 liter bagage. Fäller du alla säten får du plats med 249 liter. Bilen har ingen frunk, alltså bagageutrymme fram under motorhuven.

    Det går inte att sätta på dragkrok på MG Cyberster.

    Om MG

    MG är ett märke från Kina.

    Här kan du läsa mer om MG:
    mgmotor.eu/sv-SE

    Recensioner av MG Cyberster
    Så tycker ni om MG Cyberster
    Vill du också tycka till? Det gör du här!

    Det finns inga recensioner ännu.

    Betygsätt MG Cyberster
    Betygsätt MG Cyberster
    Din recension hjälper andra
    MG Cyberster
    GT
    Här är dina sparade modeller
    Klicka på + för att spara modeller