Sale!

Jeep Avenger

Det ursprungliga priset var: 519 900 kr.Det nuvarande priset är: 399 900 kr.
Beräknat förmånsvärde vid 50% marginalskatt
2 026 kr/mån
Så har vi räknat
Förmånsvärdet är baserat på nybilspriset utan extrautrustning. Det är uträknat enligt Skatteverkets uträkning enligt nedan. Förmånsvärdet kan dock skilja sig från Skatteverkets listor eftersom de bara uppdaterar dessa någon gång per år.

Så har vi räknat:
Nybilspriset är 399 900 kr.
Efter schablonnedsättning är det förmånsgrundande priset 16 617 kr.

Utifrån det räknar vi ut...
Prisbasbeloppsdel: 16 617 kr
Räntedel: 5 666 kr
Prisdel: 25 993 kr
Skatten på elbilar är alltid 360 kr

Räknar vi ihop dessa får vi 48 637 kr, vilket blir förmånsvärdet per år. Detta delat på 12 månader blir 4 053 kr, vilket alltså är förmånsvärdet per månad.

Efter 50% marginalskatt blir detta 2 026 kr.

Funktioner
Bygg hos JeepSpara & jämför
Betyg på modellen
Fakta
49
Vår unika kalkyl ger den här modellen 49 poäng.
Så räknar vi
Framhjulsdriven
5 säten
Apple CarPlay (trådlös)
Android Auto (trådlös)
Värmepump
Frunk
Fyra viktigaste
200 km800 km
13 sek2 sek
40 kW350 kW
200 liter800 liter
Batteri och laddning
20 kWh120 kWh
20 kWh120 kWh
30 kWh/100 km10 kWh/100 km
200 km800 km
0 kW22 kW
40 kW350 kW
Prestanda
70 kW500 kW
100 hk800 hk
100 Nm800 Nm
100 km/h300 km/h
Utrymme och drag
200 liter800 liter
Läsvärt om Jeep Avenger
Jeep Avenger är en suv med fem sittplatser som tillverkas av Jeep i Polen.

Batteri

Elbilsbatterier mäts i kWh, som uttalas kilowattimmar. Batteriet i Jeep Avenger är på 54 kWh, där 50.8 kWh är faktiskt användbart. Det betyder att Jeep Avenger har ett litet batteri. Snittet för en elbil ligger runt 75 kWh.

Jeep Avenger har kort räckvidd

Räckvidden är 390 km enligt WLTP. Det är en standard som mäter hur långt modellen kommer teoretiskt när det är lagom varmt. Teori är som bekant inte praktik och oftast kommer man inte riktigt så långt som WLTP säger att man ska komma.

Kyla påverkar, så man kommer inte lika långt på vintern. Grovt förenklat kan man säga att räckvidden på vintern blir 20 procent kortare, alltså runt 310 km.

När man åker långt så kör man oftast fort och då går mer energi åt. Man behöver också ladda innan batteriet är helt tomt, oftast runt 10%, och det är bara vettigt att ladda upp till 80 procent.
Räckvidden mellan 10 och 80 procent är uppskattningsvis runt 250 km för den här modellen, så det är så långt du teoretiskt kan åka mellan laddstoppen. Om du kör lagligt.

Låg förbrukning

Förbrukningen ligger på 15.9 kWh/100 km. Det är snålt! Man pratar inte så mycket om förbrukning utan oftast bara om räckvidd, men det kan vara klokt att hålla koll på förbrukningen också. Varje slösad kWh kostar ju pengar, så en snål bil kommer inte bara längre utan tar dig också till målet billigare.

Värmepump

Jeep Avenger har värmepump. På vintern är en värmepump mer eller mindre ett krav för att inte tappa för mycket räckvidd.

Laddning

Har du ingen laddare hemma eller ofta gör långresor så kommer du att behöva snabbladda. Jeep Avenger laddar i maximalt 100 kW vid snabbladdare, det är normalt. Hemma laddar du med maximalt 11 kW.

Drivning och prestanda

Jeep Avenger är en Framhjulsdriven bil. Den har 156 hästkrafter (115 kW) och vridet är 260Nm.

0-100 km/h går på 9 sekunder och topphastigheten ligger på 150 km/h.

Utrymmen

Med alla säten uppfällda har du plats för 355 liter bagage. Fäller du alla säten får du plats med liter. Bilen har ingen frunk, alltså bagageutrymme fram under motorhuven.

Det går inte att sätta på dragkrok på Jeep Avenger. Här kan du läsa mer om modellen:
jeep.se/model/nya-avenger

Om Jeep

Jeep är ett märke från USA.

Här kan du läsa mer om Jeep:
jeep.se

Recensioner av Jeep Avenger
Så tycker ni om Jeep Avenger
Vill du också tycka till? Det gör du här!

Det finns inga recensioner ännu.

Betygsätt Jeep Avenger
Betygsätt Jeep Avenger
Din recension hjälper andra
Här är dina sparade modeller
Klicka på + för att spara modeller