Cadillac Vistiq

1 213 500 kr
Paket
Beräknat förmånsvärde vid 50% marginalskatt
6 404 kr/mån
Så har vi räknat
Förmånsvärdet är baserat på nybilspriset utan extrautrustning. Det är uträknat enligt Skatteverkets uträkning enligt nedan. Förmånsvärdet kan dock skilja sig från Skatteverkets listor eftersom de bara uppdaterar dessa någon gång per år.

Så har vi räknat:
Nybilspriset är 1 213 500 kr.
Efter schablonnedsättning är det förmånsgrundande priset 16 617 kr.

Utifrån det räknar vi ut...
Prisbasbeloppsdel: 16 617 kr
Räntedel: 24 471 kr
Prisdel: 112 255 kr
Skatten på elbilar är alltid 360 kr

Räknar vi ihop dessa får vi 153 703 kr, vilket blir förmånsvärdet per år. Detta delat på 12 månader blir 12 808 kr, vilket alltså är förmånsvärdet per månad.

Efter 50% marginalskatt blir detta 6 404 kr.

Funktioner
Spara & jämför
Betyg på modellen
Fakta
38
Vår unika kalkyl ger den här modellen 38 poäng.
Så räknar vi
Fyrhjulsdriven
7 säten
?
Apple CarPlay
?
Android Auto
Värmepump
Frunk
?
V2L
?
V2G
Fyra viktigaste
200 km800 km
10 sek2 sek
40 kW350 kW
200 liter800 liter
Batteri och laddning
200 km800 km
10 kWh/100 km30 kWh/100 km
0 kW22 kW
40 kW350 kW
20 kWh120 kWh
20 kWh120 kWh
60 min0 min
Prestanda
70 kW500 kW
100 hk800 hk
100 Nm800 Nm
100 km/h300 km/h
Utrymme och drag
200 liter800 liter
650 liter3000 liter
0 liter200 liter
0 kilo3000 kilo
Mått och vikt
3000 mm6000 mm
1200 mm2500 mm
1200 mm2200 mm
1500 mm4000 mm
1000 kg3500 kg
Läsvärt om Cadillac Vistiq
Cadillac Vistiq är en suv med sju sittplatser som tillverkas av Cadillac.

Batteri

Elbilsbatterier mäts i kWh, som uttalas kilowattimmar. Batteriet i Cadillac Vistiq är på 102 kWh, där 91 kWh är faktiskt användbart. Det betyder att Cadillac Vistiq har ett stort batteri. Snittet för en elbil ligger runt 75 kWh.

Det här är räckvidden

Räckvidden är 460 km enligt WLTP. Det är en standard som mäter hur långt modellen kommer teoretiskt när det är lagom varmt. Teori är som bekant inte praktik och oftast kommer man inte riktigt så långt som WLTP säger att man ska komma.

Kyla påverkar, så man kommer inte lika långt på vintern. Grovt förenklat kan man säga att räckvidden på vintern blir 20 procent kortare, alltså runt 370 km.

När man åker långt så kör man oftast fort och då går mer energi åt. Man behöver också ladda innan batteriet är helt tomt, oftast runt 10%, och det är bara vettigt att ladda upp till 80 procent.
Räckvidden mellan 10 och 80 procent är uppskattningsvis runt 300 km för den här modellen, så det är så långt du teoretiskt kan åka mellan laddstoppen. Om du kör lagligt.

Hög förbrukning

Förbrukningen ligger på 21.8 kWh/100 km. Det är rätt högt. Man pratar inte så mycket om förbrukning utan oftast bara om räckvidd, men det kan vara klokt att hålla koll på förbrukningen också. Varje slösad kWh kostar ju pengar, så en snål bil kommer inte bara längre utan tar dig också till målet billigare.

Värmepump

Cadillac Vistiq har värmepump. På vintern är en värmepump mer eller mindre ett krav för att inte tappa för mycket räckvidd.

Snabb laddning

Har du ingen laddare hemma eller ofta gör långresor så kommer du att behöva snabbladda. Cadillac Vistiq laddar i maximalt 190 kW vid snabbladdare, det är snabbt. Hemma laddar du med maximalt 22 kW.

Drivning och prestanda

Cadillac Vistiq är en Fyrhjulsdriven bil. Den har 624 hästkrafter (459 kW) och vridet är 880Nm.

0-100 km/h går på 3.7 sekunder och topphastigheten ligger på 212 km/h.

Utrymmen

Med alla säten uppfällda har du plats för 889 liter bagage. Fäller du alla säten får du plats med liter. Bilen har ingen frunk, alltså bagageutrymme fram under motorhuven.

Cadillac Vistiq har möjlighet att sätta på dragkrok. Dragvikten med ett bromsat släp är 2000 kg.

Garantier

Cadillac lämnar vanligtvis 4 års garanti eller upp till 100 000 kilometer, beroende på vilket som inträffar först.

Här kan du läsa mer om modellen:
cadillaceurope.com/se-sv/vistiq

Om Cadillac

Cadillac har klivit in i elbilsvärlden men behåller en hel del av sin pampighet. Kan nog vara vettigt, man ska ju glida fram i en Cadillac.

Cadillac är ett märke från USA.

Här kan du läsa mer om Cadillac:
cadillaceurope.com/se-sv

Så tycker journalisterna om Cadillac Vistiq

MotorTrend: The Baby Escalade

– It drives great and looks and feels expensive yet is priced and positioned as a value compared to the competition.
Eric Tingwall

Car and Driver: A Promising Costar Is Born

– Though undeniably quick, the Vistiq's defining road manners are its quiet comfort and confident capability.
Mike Sutton

Edmunds: Lyriq Roots, Escalade Ambitions

– Like the Escalade it aspires to, the Vistiq has a high-tech cabin adorned with premium materials.
Kirk Bell

Road & Track: Tested: 2026 Cadillac Vistiq

– Smooth and silent running, even for an EV. Comfortable front-row seats. Stress-free highway slogs with Super Cruise.
Mike Austin
Videoklipp på Cadillac Vistiq
Thumbnail
Thumbnail
Recensioner av Cadillac Vistiq
Så tycker ni om Cadillac Vistiq
Vill du också tycka till? Det gör du här!

Det finns inga recensioner ännu.

Betygsätt Cadillac Vistiq
Betygsätt Cadillac Vistiq
Din recension hjälper andra
Hittat fel? Förslag på förbättringar? Klicka här!
Här är dina sparade modeller
Klicka på + för att jämföra modeller