Suzuki e-Vitara61 kWh AWD
Betyg på modellen
Fakta
Fyrhjulsdriven
5 säten
?
Apple CarPlay
?
Android Auto
?
Värmepump
?
Frunk
?
V2L
?
V2G
Fyra viktigaste
200 km800 km
10 sek2 sek
40 kW350 kW
200 liter800 liter
Batteri och laddning
200 km800 km
10 kWh/100 km30 kWh/100 km
0 kW22 kW
40 kW350 kW
20 kWh120 kWh
20 kWh120 kWh
60 min0 min
Prestanda
70 kW500 kW
100 hk800 hk
100 Nm800 Nm
100 km/h300 km/h
Utrymme och drag
200 liter800 liter
650 liter3000 liter
0 liter200 liter
0 kilo3000 kilo
Mått och vikt
3000 mm6000 mm
1200 mm2500 mm
1200 mm2200 mm
1500 mm4000 mm
1000 kg3500 kg
Läsvärt om Suzuki e-Vitara
Suzuki e-Vitara är en suv med fem sittplatser som tillverkas av Suzuki i Japan.
Kyla påverkar, så man kommer inte lika långt på vintern. Grovt förenklat kan man säga att räckvidden på vintern blir 20 procent kortare, alltså runt330 km .
När man åker långt så kör man oftast fort och då går mer energi åt. Man behöver också ladda innan batteriet är helt tomt, oftast runt 10%, och det är bara vettigt att ladda upp till 80 procent.
Räckvidden mellan 10 och 80 procent är uppskattningsvis runt270 km för den här modellen, så det är så långt du teoretiskt kan åka mellan laddstoppen. Om du kör lagligt.
Suzuki e-Vitara har möjlighet att sätta på dragkrok. Dragvikten med ett bromsat släp är 750 kg.
Här kan du läsa mer om Suzuki:
suzukibilar.se
Det här är räckvidden
Räckvidden är 412 km enligt WLTP. Det är en standard som mäter hur långt modellen kommer teoretiskt när det är lagom varmt. Teori är som bekant inte praktik och oftast kommer man inte riktigt så långt som WLTP säger att man ska komma.Kyla påverkar, så man kommer inte lika långt på vintern. Grovt förenklat kan man säga att räckvidden på vintern blir 20 procent kortare, alltså runt
När man åker långt så kör man oftast fort och då går mer energi åt. Man behöver också ladda innan batteriet är helt tomt, oftast runt 10%, och det är bara vettigt att ladda upp till 80 procent.
Räckvidden mellan 10 och 80 procent är uppskattningsvis runt
Drivning och prestanda
Suzuki e-Vitara är en Fyrhjulsdriven bil. Den har 184 hästkrafter (135 kW) och vridet är 300Nm.Utrymmen
Med alla säten uppfällda har du plats för 310 liter bagage. Fäller du alla säten får du plats med liter. Bilen har en frunk, alltså bagageutrymme fram under motorhuven, och den är på liter.Suzuki e-Vitara har möjlighet att sätta på dragkrok. Dragvikten med ett bromsat släp är 750 kg.
Garantier
Suzuki lämnar vanligtvis 3 års garanti eller upp till 100 000 kilometer, beroende på vilket som inträffar först.Om Suzuki
Suzuki är ett märke från Japan.Här kan du läsa mer om Suzuki:
suzukibilar.se
Så tycker journalisterna om Suzuki e-Vitara
Teknikens Värld: Inte imponerande på pappret
– Siffrorna i sig imponerar inte när Suzuki lanserar sin första elbil – eVitara. Men det är medvetet eftersom Suzuki byggt bilen för sina trogna köpare. Och så finns det en liten, liten detalj som gör bilen bättre än de allra, allra flesta.
Jan-Erik Berggren
Videoklipp på Suzuki e-Vitara

Recensioner av Suzuki e-Vitara
Så tycker ni om Suzuki e-Vitara
Vill du också tycka till? Det gör du här!
Det finns inga recensioner ännu.
Betygsätt Suzuki e-Vitara
Betygsätt Suzuki e-Vitara
Din recension hjälper andra